Daily Archives: April 12, 2010

Ear-candy!

Det er musikk som er ganske høyt oppe på listen min for tiden, og innenfor musikk er det 2 artister som for meg virkelig skiller seg ut fra mengden av artister man kan fylle kropp, sjel og ånd med..

Cory Asbury er kanskje på topp topp topp!
Jeg kjøpte plata “Let me see your eyes” på iTunes for 3 uker siden og la den inn på iPoden min… etter det har jeg hørt på den HVERT LEDIGE MULIGE ØYEBLIKK!
Jeg har aldri opplevd at en plate kan få sånn gjenklang i hjertet mitt som denne plata.
Når jeg ikke hører på plata, så synger jeg sangene hans, og hvis jeg ikke synger med munnen så synger hjertet mitt ut tekstene som han har.
Tekstene er fantastiske og full av løfter, takknemlighet, kjærlighet, forelskelse, glede, oppriktighet og himmelen.
Det er den beste iTunes-investeringen jeg har gjort noen sinne.
Det som er så flott er også at det ikke er én spesiell musikkstil, men det er alt mulig. Det er sanger med alt fra fete beats, til rock, til rap, til rolig stemningsfulle melodier med piano og gitar.
Her er en av favorittene på “Let me see Your eyes”

Josh Garrels er også en av mine ørers favoritter for tiden.
Jeg elsker måten han synger på, leker med stemmen sin og skaper magisk stemning med instrumentene, vokalen og tekstene.  Og det gjør meg lykkelig og full av håp og tro når jeg ser at kristne musikere favner enda mer i bredden av musikkstiler enn hva som har vært typisk. Jeg elsker lovsang, ikke misforstå meg, men jeg elsker musikk i mye mye mye større omfang enn det lovsangsplater flest tilbyr.

NYT!!

5 Comments

Filed under Kjærlighet, Musikk